Twee nieuwe tentoonstellingen in het Flower Art Museum Aalsmeer

1 oktober 2023 t/m 14 januari 2024

Het Flower Art Museum in Aalsmeer presenteert vanaf 1 oktober twee nieuwe tentoonstellingen. In ‘De natuur geknipt’ is een gevarieerde impressie te zien van Nederlandse papierknipkunst en in ‘Vrije Vogels’ strijkt een bonte zwerm gevleugelden neer in het museum.
In 'De natuur geknipt' ontdek je dat het knippen en snijden van papier een ambacht en een echte kunstvorm is. De verschillende gereedschappen (schaar en mes), papiersoorten en technieken geven een oneindig palet om mee te werken en leveren verbazingwekkende resultaten op. Voor de tentoonstelling ‘De natuur geknipt’ zijn 23 kunstenaars van de Nederlandse Vereniging voor Papierknipkunst aan de slag gegaan met het thema flora en fauna. Hangende tuinen, geknipte insecten, driedimensionale bloemen en andere creatieve uitspattingen zijn het gevolg.
In ‘Vrije Vogels’ gaat het over onze fascinatie en bewondering voor vogels. Zes kunstenaars brengen vogels in beeld door middel van schilderijen, fotografie en sculpturen van keramiek en brons. Het resultaat is expositie die geen kijker onberoerd zal laten. Verwondering over de schoonheid van het vogelrijk én over het vakmanschap van de kunstenaars ligt voor het oprapen.

Project Take a Seat
Naast deze tentoonstellingen is in de Flower Art Gallery, een aparte ruimte binnen het museum, prachtig werk te zien en te koop van Mandy Blake, Louis La Rooy, Lida Sherafatmand, Yvonne Louise Siemerink en Natalie Strohmaier. Tot slot wordt de kleine museumzaal ingericht als atelier. Hier gaan kunstenaars aan de slag voor het project ‘Take a Seat’, waarbij oude tuinstoelen worden omgetoverd tot kunstobjecten. Het museum is bezig met crowdfunding voor dit project, meer informatie staat op https://www.voordekunst.nl/projecten/15939-take-a-seat-1.

In de komende maanden organiseert het museum weer diverse activiteiten. Verschillende kunstenaars geven workshops en er staan dit najaar drie klassieke concerten gepland.

Elke donderdag t/m zondag van 13-17 uur.

0297-364400, info@flowerartmuseum.nl, www.flowerartmuseum.nl

• LocatieKudelstaartseweg 1