Groei&Bloei alles is weer groen

Alles is weer groen

alles is weer groen

Ongelooflijk in 14 dagen tijd is de tuin weer groen!

Ik neem jullie mee met een wandeling door mijn tuin. In de voortuin bloeien de rododendrons prachtig, deze zijn 2 jaar geleden drastisch teruggesnoeid. In  het voorjaarsweitje bloeien nu de bluebells, maar ook een rose soort. Verder kruipend zenegroen, maar ook hier en daar een bosaardbei. Over een paar weken wordt dit grasveldje ook gemaaid. Aan de vijverkant ( richting straat ) is de bodum bedekt met een een heerlijke bodumbedekker waar ik helaas de naam niet meer van weet. Ik heb hier ooit 5 plantjes gepoot( wel 20 jaar geleden )

Het paadje langs het huis dat naar beneden loopt is weer weelderig begroeit zowel links als rechts.  2 jaar geleden is hier door een fikse storm bijna alles voor de vlakte gegaan. Onvoorstelbaar hoe snel het toch weer mooi is!

De volgende keer neem ik jullie mee naar de achtertuin.

Reacties (3)

Dag Antje,
Fijn dat ik even met je mee heb mogen lopen door je mooie tuin langs die steeds verdwijnende paadjes; tuin lijkt / wordt hierdoor steeds groter.
En wat een oase aan groen! Echt om heerlijk rustig van te worden.
Wat groeit er op foto nr 10 ook al weer; de vierde van boven aan de linkerkant?
Hartelijk groet.

Antje

Heb even een foto gemaakt en toen op Plantnet gezet.

Het is dalkruid ( Maianthemum bifolium ) Asparagaceae

Ga morgen naar het UMC voor een operatie en alles goed verloopt ben ik a.s. zondag weer thuis. “Spreken” elkaar volgende week wel weer.

groetjes Antje

Veris-lente

Hé Antje,
Dank je wel voor de rondleiding door je tuin, ziet er allemaal prachtig uit!!!
Door drukte effe niet eerder kunnen reageren, wens je beterschap en een goede afloop van je opname in ziekenhuis!!!
Groet