Groei&Bloei Lezingen

Lezingen

Verleden tijd .

Een raar idee nog steeds, dat je een aantal activiteiten niet kan organiseren voor je leden.

kerstschikken, een tuin bekijken of een lezing.

T blijft koffiedik kijken. Komen mensen wel ? T ligt ook aan de leeftijd  van de Leden

Een paar jaar geleden was er een cyclaam- kweker met een lezing bij onze jaarvergadering.
na afloop kon je ook cyclamen kopen met van die kleine bloemen.

meegenomen 3 verschillende omdat de nerf steeds anders was en in de voortuin recht in t perk voor de voordeur gezet.

onder de hortensia's hebben ze hun plek gevonden, zo leuk. Als ik de deur uitstap is dat teerste wat ik zie. Ze bloeien nu.

en ondertussen weten jullie t al. Ik ben verslaafd aan zonsondergangen.

Reacties (6)

Jopie

Prachtige foto’s van de zons ondergang.
Leuk die cyclaampjes.

Wiel (WJGM) Corpeleijn

Hoi Angela, de zonsondergang is prachtig vastgelegd.
Onze collega-logger Paul zal de foto’s van de cyclamen ongetwijfeld met belangstelling bekijken. Hij heeft mij aangetoond liefhebber en deskundige te zijn wat betreft cyclamen.
Groeten uit Eindelooshaof.

Antje Bömer

Dag Angela,
Wat een mooie foto’s van de cyclaampjes! Ik heb er ook een paar in de tuin staan, maar ik heb ze nog niet tevoorschijn zien komen, zelfs niet het blad. Volgens mij is dat ook later, januari ongeveer. Maar de natuur is aardig van slag…. ga morgenvroeg op onderzoek uit.
groetjes Antje

Antje Bömer

dag Angela,
Ik ben vandaag op onderzoek uit gegaan naar de cyclaampjes . Ik heb eerst een heleboel blad weggeharkt ze staan nl. onder een grote azaliastruik. En inderdaad heb ik een paar blaadjes ontdekt en warempel ook nog een bloempje.
Er is ook klimop gaan groeien en nog een andere bodumbedekker, dus kijken hoe het verder gaat!

Hoi Angela,
Bedankt voor je mooie foto’s van de zonsondergangen.
Foto 1 en 3 laten een echt goed winterharde (tot -25 graden vorst) cyclamensoort zien: hederifolium en dat betekent letterlijk klimopbladig. Er is zoveel verschil in bladtekening binnen deze soort dat je een heel fotoboek nodig hebt om alles te laten zien. Zal er eens een keer wat bij elkaar zetten voor je en een foto maken. Je planten zien er gezond uit. Niet schoffelen rond je planten dan komen er vanzelf meer, want de mieren verspreiden het zaad. Groetjes.

Veris-lente

Hé Angela,
Zo mooi, je eigen machtig en prachtig ‘‘Ja natuurlijk’’ uitzicht!
Groet