Groei&Bloei Open tuinen

Open tuinen

Zondag enkele tuinen bezocht: 1. Nico Wissing, Megchelen foto 1 t/m 18 Landschappelijke romantische tuin met een oppervlakte van ca. 2,8 hectare, waarvan 3000m2 privé/siertuin, omzoomd door beukenhagen met ca. 800m2 gemengde vaste plantenborders en een kruidenrijk grasland. 2. Familie Pera, Zelhem.Een parkachtige tuin met grote vijver. 19 t/m 22 3. De tuinmuze, M. Nijenhuis, Zelhem. Een bostuin met vijver en moestuin 23 t/m 26 4. Fam. Liesveld, Hengelo een landschapstuin met borders en wilde bloemmengsels. 27 t/m 30 Met dank aan de gastheren/vrouwen. Hierbij enkele foto’s waarbij het aantal foto’s niets zegt over de bijzonderheid per tuin. Met name van de laatste tuin had ik meer foto's van willen maken, maar er kwam een onweersbui.

De gele cortensschaal is kunstig en met geduld, gevuld met...buxusblad. de andere schaal met blad van de Duitse pijp.

Antje Bömer

Hoi Harry,
Wij hebben met tuinclub ” het Groenelaantje ” door heel Nederland open tuinen bezocht. Daar heb ik inspiratie mee opgedaan hoe ik mijn eigen tuin wilde hebben. Het zijn niet alleen leerzame uitjes maar ook erg gezellig. Onze tuinclub bestond uit 15 leden en als we een tuin gingen afspreken waren we meestal met 12 pers. We hadden dan een afspraak buiten de “open dagen “
Heb zelf ook zo’n 10 jaar tuinclubs ontvangen.

Reageren op