Groei&Bloei Overbodig gereedschap?

Overbodig gereedschap?

Onlangs las ik een artikel van Romke van de Kaa over een overaanbod van tuingereedschap. Ik denk ook dat er in veel schuurtjes gereedschap staat wat niet gebruikt wordt of niet zo handig is. Daar ben ik het dus wel met hem eens (hoewel een goede penonkruidsteker voor mij nog steeds welkom is)

Ik was dus benieuwd waar de ontwerpwedstrijd van G&B mee kwam. Heb overwogen om daar zelf aan mee te doen, maar het zou dan echt iets moeten zijn met een meerwaarde ten opzichte van het huidig gereedschap. Ik heb waardering voor de moeite die de deelnemers nemen maar de ideeën vond ik ronduit teleurstellend. Zoals de verspener…Of er al zoiets was? Nee zei DeWit er is nog geen duurzaam gereedschap voor verspenen. Nou maakt DeWit mooi gereedschap maar ook met de nadruk op duur. Soms zijn er simpele alternatieven. Het ideeontwerp deed me gelijk denken aan een afrokam. Maar het kan nog eenvoudiger. Een oud vorkje, groot of klein, tandje meer of minder, inkorten of buigen? Allemaal mogelijk!

Reacties (1)

Veris-lente

Hé Harry,

De ontwerpwedstrijd, dacht er net zo over, moet echt wel iets nieuws/vernieuwend zijn!!! wil ik iets inzenden.

Firma Sneeboer, Grootebroek, maakt al generaties lang oerdegelijk, hand gesmeed tuingereedschap, volgens oude traditie, robuust roestvrij staal met stevige essenhouten steel, zij hebben een penwortel steker in sortiment, heel prettig in gebruik!!!

Reageren op