Groei&Bloei Schilderachtige Hollandse luchten, beestjes en wat geel

Schilderachtige Hollandse luchten, beestjes en wat geel

Afgelopen vrijdag fietsten we bij aangename temperatuur, onder prachtige, schilderachtige Hollandse luchten.

Tijdens de fietstocht schierden de zwaluwen over ons heen, heel indrukwekkend, reden we langs deze broedende zwaan met wakende partner op de achtergrond, en zagen we koeten en futen met jongen.

Op eigen tuin, pal naast de achterdeur ontdekte ik vorige week twee lieveheersbeestjespoppen, die net dat ik keek zich uitstrekte, kontje omhoog om vervolgens rustig op het blad te gaan poppen. Ontdekte zopas dat de beestjes al weggevlogen zijn, vond twee lege popjes. Op de volkstuin dit jaar heel veel distelvlinders te zien, aan het einde van de toegangsweg naar volkstuin staan al een aantal jaren wat distels, waar dikwijls een aantal vlinders rondom fladderen.

Verder wat geel van op de tuin, vond de combinatie bijenkorfje en slaapmutsje een prachtige natuurlijk ontstane combinatie, had het zelf niet beter kunnen verzinnen, en een prachtige Verbascum.

eindelooshaof

Hoi Veris, ook in West-Friesland blijkt de gele en andere bloeikracht flink aanwezig te zijn. Om zulk een plaatje van een zwanenpaar te kunnen maken lijkt een fietstocht mij al zeer de moeite waard.
Hier bloeit tot nu toe alleen de grote teunisbloem. De kleine en middelste zijn nog in knop.
Fleurige groeten, Wiel

Antje

Dag Veris, wat een prachtige foto’s van het west-friese landschap en de bloemenpracht in geel. Ik maakte vanavond even een tuinrondje en het viel mij op dat het heldere geel behoorlijk is afgenomen.. Denk zelf dat de extreme warmte daar de oorzaak van is. Ik heb zelf een vaste teunisbloem in de tuin staan, heb hem jaren geleden van een tuinvriendin gekregen, maar dit jaar voor het eerst mooie bloemen. Zal proberen een foto van dichtbij te maken (staat een beetje op een lastige plek)

groetjes Antje

Paul

Mooie plaatjes Veris en echt een fraaie kleurcombinatie om vrolijk van te worden.
De vlinderstichting schetst hetzelfde beeld van de distelvlinder die bij jou heel toepasselijk zijn naam eer aan doet. Groetjes en voor later een fijn weekend.