Groei&Bloei Wat een gemaaid grasveld doet

Wat een gemaaid grasveld doet

Gisteren is mn tuinhulp geweest

Wat een verschil nu t gras weer gemaaid is, de randjes weer geknipt.

ik ben zo blij met mn tuinhulp.

mn knuffelbijen zijn nog steeds aan t werk. Nu met t warme weer en een zonnetje zijn ze al heel vroeg weer op pad. Gaatje na gaatje wordt gevuld ze worden zelfs een beetje slordig, ze morsen zelfs met t stuifmeel bij t invliegen. Er ligt nu t geelvan t stuifmeel buiten de invlieggaten

jaren geleden heb ik bij de Cruydthoek zaad besteld van een blauw bloeiende plant een Ossetong.

T zaait zichzelf ontzettend uit en nu staat in mn tuin grote perken met Ossetong. Ook in t gemeente plantsoen waar veel brandnetels en zevenblad is , heeft t voet aan de grond gekregen en ook daar staat t tussen t kant van de fluitenkruid.

T is met t slechte weer van de afgelopen tijd niet verwaaid of omgevallen en nu is t een lust voor oog en oor.

T tevreden gebrom van alle bijen en hommels die er constant langs vliegen en nectar en stuifmeel zoeken is zo rustgevend  ,alleen op t terras zitten en luisteren. En dat wordt nog intensiever dat gebrom..langs t huis is een brede rand met Veronica, waarvan nu de eerste knopjes opengingen .

mn madeliefjesgras moest er wel aan geloven, maar dat is zo weer terug

sorry de  dubbele foto's lieten zich niet verwijderen

Reacties (3)

Veris-lente

Hé Angela,
Soms moet je kiezen: wild met of strak zonder madelieven, voor alle twee is wat te zeggen.
Hoorde de afgelopen dagen af en toe getik in de tuin, dacht dat bijen een hotel wilde beginnen in mijn oude trap, bleek het een meesje (denk pimpel) te zijn die niet tevreden is met vliegopening van een nestkastje, het moet groter!!!!
Fijn om te weten dat de ossetong zich rijkelijk uitzaait op vochtige klei, vind hem erg mooi, maar zoek naar combiplanten.

Antje Bömer

Hallo Angela,
Dat ziet er weer prachtig uit nu je gras gemaaid is, de weelderige beplanting komt dan mooier tot zijn recht. Nog heel veel plezier!

groetjes Antje

Hoi Angela,
Dat ziet er toch wat beter nu het wat geschoren is; krijgen de planten meer aandacht. Lekker hoor dat de hommels en bijen het zo naar hun zin hebben bij je.
Fijne zondag. Geniet ervan.