Groei&Bloei Week 38 2021 nazomeren, de eerste cyclaampjes gespot

Week 38 2021 nazomeren, de eerste cyclaampjes gespot

De week begon winderig maar eindigd met top nazomer dagen, heerlijk ontspannen gewerkt, genoten.

Schikte een heerlijk najaarsboeket, op zondag.

Zag later in de week de mooie combinatie van het zacht gele van de teunisbloem tegen het donker purperen blad van de pruikenboom, de heerlijke geur een extraatje.

Zie op de volkstuin diverse aardbeiplanten in bloem, of daar nog vruchten van komen met het omslaan van het weer?????

Plukte het eerste zonnebloem boeket, van zonnebloemen met diverse bloemknoppen, die komen in dit stadium niet toe, maar wanneer ik wat zaad verzamel voor volgend jaar?????

Heb de eerste cyclaampjes uit de pot gekeken, eerste cyclaampje op de pot………

Plantte lang geleden zaad van prachtige rozenbottels, er kwamen enkele rozenplanten op waarvan een heel fraaie, vroege, witbloeiende met rozenbottels die te enkel en niet lekker kleurden, de rozerode roos die nu voor de tweede keer bloeit heeft wel prachtige, vlezige, donker rode bottels maar weer te weinig, zaaien bracht dus wel mooie rozen maar niet de gewenste prachtige bottels.

Op de achtertuin staan de zachte roze herfstaster en een super grote bos Helianthus lemon queen te stralen, heel klein maar niet minder kleurrijk het zaailing viooltje.

Bij de ingang van de volkstuin staan al een poos prachtige kleine zonnebloemetjes te stralen, schikte (week 32) een aantal gekregen bloemen, met de coreopsissen, die ik mocht plukken bij volkstuinbuurman en vond het een geweldige combinatie, maar de naam van de kleine zonnebloemetjes was niet bekend, vond van de week: Rudbeckia triloba, dat moet hem wel zijn. De combinatie: Rudbeckia, Coreopsis prachtig, met nog een paar zonnebloemen ertussen……., een en ander op wenslijst voor volkstuin 2022 geplaatst.

Harry Hakvoort

wat een prachtig boeket maar weer! en die zachtgele kleuren vind ik prachtig. nog ff genieten..
groet

Antje Bömer

Ik had jaren geleden ook de illusie een prachtig winterbeeld te krijgen door de mooie bottels van de rozen. Geen bloeiende rozen dus ook geen bottels. Het grootste gedeelte eruit gehaald en naar mijn zoon verhuist. Daar gingen ze wel bloeien. Dit jaar heb ik een paar bloemen gezien en warempel ook een enkele prachtige bottel. Romke vd Kaa zou zeggen: tuinieren gaat niet over rozen!  Maar er blijft gelukkig nog genoeg over om van te genieten.

groetjes

Paul

Hoi Veris,
Prachtig hoor die combinatie van die zachtgele Teunisbloem met dat donker purperen blad. En die gele uit het boeket is dat die solidago?
Ben benieuwd wat er uit de pot komt.
Vandaag hier de eerste regen. Ik heb het naar beneden gekeken.
Er staat ons binnenkort in de knollentuin weer wat graafwerk te wachten… Geen vrije keus helaas.
Groetjes en pluk naast wat bloemen toch iedere dag een dag….

Veris-lente

Hé Harry, Antje en Paul,
Leuk jullie reacties, nog niet het laatste kleurrijke boeket, er leek nog wat in het vat te zitten, weet niet wat de regen en wind van vandaag en morgen voor schade aan zullen richten. Jammer genoeg nu echt een eind aan mooie nazomer periode.
Antje: in mijn tuin op het noorden in totale schaduw bloeit al jaren de Sneeuwwitje roos, snoei altijd de rozen weg dus of ie bottels heeft?????
Paul: ja het is die solidago, de cyclamen score is nu nog steeds twee. Getsie graven in de nattigheid, niet eerder boven water gekomen problemen???