FAQ’s App Plantenzoeker

FAQ’s App Plantenzoeker

Hier vind je de meest gestelde vragen over onze Plantenzoeker app

Helaas zal de Plantenzoeker stoppen per 1 januari 2020. Hij blijft nog werkend op je telefoon zolang je hem niet opnieuw hoeft te installeren. Hij wordt echter niet meer onderhouden.  We danken iedereen die hem gebruikt heeft!

Ga naar de HELP pagina met screenshots en uitleg over de werking van de app

1. Waarom moet ik me registreren?
Als je iets meer wilt doen met de app dan alleen planten zoeken (planten- of wensenlijst,  waardering geven aan planten etc.), dan is het nodig dat er gegevens van je worden opgeslagen in een database. Anders kunnen ijvoorbeeld jouw persoonlijke lijsten niet bewaard worden. Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens en gebruiken ze alleen voor de app.

2. Kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
Ja, je kunt via het scherm ‘Meer’ > ‘Profiel’ > ‘Account aanpassen’ een ander wachtwoord kiezen. (mogelijk na update 12 juni 2013)

3. Waarom zie ik geen foto’s bij de plant?
Er staan ruim 7800 planten in de database en ca 8200 foto’s (meerdere foto's bij sommige planten). We hebben nog niet van iedere plant een geschikte foto. Daar wordt constant aan gewerkt, elke jaar komen er zo’n 500 tot 1000 foto’s bij.

4. Hoe voeg ik planten toe aan mijn wensenlijst en plantenlijst?
Als je een plant hebt gevonden (dus het detailscherm van 1 plant op het scherm), dan kun je met het plusteken rechtsbovenaan de plant toevoegen aan een lijst.

5. Hoe verplaats ik planten van mijn wensenlijst naar mijn plantenlijst en vice versa?
In een update die voor eind augustus gepland is, zal het mogelijk zijn via een knop aan de bovenkant van het scherm planten te verplaatsen van de ene lijst naar de andere. Helaas kan dat nu nog niet.

6. Wat is de bedoeling van het uploaden van foto’s?
Heb je het detailscherm van een plant op het scherm, dan kun je een foto uploaden. Die foto wordt dan - na goedkeuring, want het moet wel de juiste foto bij de juiste plant zijn - voor iedereen zichtbaar aan de plant toegevoegd. De foto is dus niet voor eigen gebruik in de app, maar wordt officieel aan de database toegevoegd.

7. Waarom kan ik geen eigen teksten toevoegen?
Het toevoegen van eigen teksten kan nog niet. Wellicht nemen we dat in de verdere ontwikkeling van de app mee.

8. Waarom draait het beeld niet mee als ik mijn tablet draai?
De mogelijkheid van het draaien van het scherm vraagt veel ontwerpwerk. We hebben er nu eerst voor gekozen de app te maken voor alle platforms (iPhone, iPad en alle Android telefoons en tablets). Zonder de draaifunctie vraagt dat al erg veel verschillende lay-outs.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Mail naar ons.