even voorstellen
Posted: 29 December 2017 01:57 AM
Total Posts:  1
Joined  2018-01-01

Ik ben Johan Toepoel, getrouwd, 4 kinderen, 4 kleinkinderen.
Hobbys : tuinieren(uiteraard)/electronica/reizen met de camper/mediterane planten/dollen met de kleinkinderen/genieten van mijn tuin/zaaien/stekken en een beetje aanrommelen.
momenteel bezig met : klimaatregeling en besturing in mijn overwinteringskas en onderzoeken hoe ik grondsamenstelling in de borders het beste kan verbeteren. Is eigenlijk vrij arme zandgrond wat in de zomer weinig water vasthoud. Ik zal eerst eens beginnen met een PH onderzoekje.
Waarom bij groei en bloei ;
Ik heb begin vorig jaar een stuk of 6 fruitbomen geplant tegen een zuidmuur om de kleinkinderen wat meer te betrekken bij het tuinieren. Op water geven waren ze al dol ! En omdat de vaders en moeders over weinig tijd beschikten, kwamen ze bij mij aanzetten met hun moestuintjes van AH. Daarvoor hebben we 2 van die bloemvormige grote zandbakken omgetoverd tot moestuintjes. en dat lukte vrij aardig.
het succes met de fruitbomen was echter vrij pover. Na een paar lezingen bij groei en bloei ” De langstraat” bezocht te hebben, is eerst een proefabonement genomen op groei en bloei, en daarna heb ik mij aangemeld als lid. Ik beloof niks, maar zal proberen mijn ervaringen te beschrijven hoe de verbeteringen in de tuin gaan verlopen..
groet, Johan

Profile

‹‹ voorstellen      Nieuw hier ››