Sluis Garden, al 37 jaar een vertrouwde leverancier van hobbyzaden

Garden Seeds BV is een middelgroot verpakkingsbedrijf van groenten-, kruiden- en bloemzaden voor de hobbymarkt. Wij leveren onze zaden in zaadzakjes onder het eigen merk “Sluis Garden”. Dit merk staat voor een betrouwbare oogst van groenten en kruiden en een fraai bloeitraject van bloemen. Dus bent u op zoek naar goede kwaliteit én wilt u veel keus, dan bent u bij Sluis Garden aan het goede adres.

Dit artikel is een samenwerking met Garden Seeds “Sluis Garden”

Online cadeaus kopen

Naast de zaadzakjes die hun weg naar de consument vinden via een aantal wederverkopers zoals diverse tuincentra en webshops, heeft Sluis Garden ook aanverwante artikelen in ons assortiment zoals bijvoorbeeld steeketiketten, een mini-kasje en een zaai-agenda. Ook zijn er interessante en betaalbare cadeauartikelen te vinden zoals greengifts in doosjes, terracotta potjes en zaaikits in zinken teiltjes.

Actueel en mileubewust

Via de website www.promozaad.nl verpakt Garden Seeds voor veel bedrijven, stichtingen en verenigingen op maat gemaakte zakjes met zaadinhoud naar keuze. Dit is heel divers, van zakjes voor een politieke partij in verkiezingstijd tot gratis uitdeelzakjes die in glossy magazines worden bijgestoken.

Bij Garden Seeds is men zich bewust van het milieu en wordt gewerkt aan allerlei ontwikkelingen om de voetafdruk te verkleinen en zo een steen bij te dragen aan het vergroenen van onze leefomgeving. De aarde warmt op, er zijn steeds vaker weersextremen en er is veel hittestress in veelal versteende wijken. Garden Seeds kiest voor energie-opwekking door zonnepanelen en een aantal jaren geleden is alle verlichting vervangen door LED. Samen met de leveranciers wordt er continue gezocht naar mogelijkheden om de afvalberg te verkleinen. Vanwege vochtinvloeden en houdbaarheid bevatten de binnenzakjes een plastic component, maar op dit vlak gaan de ontwikkelingen hard en hoewel het niet snel gaat, zijn er veelbelovende alternatieven. Garden Seeds ontvangt steeds meer aanvragen voor eigen design zakjes met een BIO-look. Hiervoor zijn diverse typen verpakkingen beschikbaar, onder andere ook op biologische basis.

Biologisch

Binnen het Sluis Garden assortiment biedt Garden Seeds als gecertificeerde leverancier ook biologische zaden aan. Deze zaden zijn geoogst van planten die opgekweekt zijn zonder enig gebruik van bestrijdingsmiddelen en kunstmest. Ook de biologische serie wordt jaarlijks getoetst op actualiteit en kwaliteit. Met deze kernwaarden geeft Garden Seeds aan dat zaden betrouwbaar moeten zijn in opkomst en groei en niet alleen biologisch, omdat het biologisch moet zijn. Een betrouwbare oogst van groenten en kruiden en een fraai bloeitraject van bloemen is voor Garden Seeds allesbepalend.

Geschiedenis
Garden Seeds bestaat inmiddels ruim 37 jaar en is sinds de oprichting gevestigd in Enkhuizen, de regio die wereldwijd bekend staat als Seed Valley. In 1983 begonnen onder de vlag van Royal Sluis en 18 jaar later, in 2001, is Garden Seeds als zelfstandig en onafhankelijk bedrijf verder gegaan. Sindsdien is het een goede speler in de markt en een gewaardeerde leverancier. Men herkent de betrouwbare roots aan de bekende merknamen Sluis Garden en Abraham Sluis.

Goed zaad, goed verpakt! Al ruim 35 jaar onze slogan