Narcissenfestijn in de Slotkapel Egmond aan den Hoef

19 april 2024 t/m 20 april 2024

19 en 20 april 2024

Wat begon als een verzoek om de Slotkapel te boeken om op donderdag 18 april gasten te ontvangen in het kader van World Daffodil Tour is uitgegroeid tot een waar narcissenfestijn.
Naar aanleiding van het bezoek van de World Daffodil Tour vult de Slotkapel in Egmond aan den Hoef zich met narcissen. Meer dan 150 verschillende soorten narcissen zullen de Slotkapel kleuren: van lieve miniatuur-narcisjes tot de bekende grote trompetnarcissen en van de excentrieke spleetkronige tot de oogverblindend witte dichtersnarcis.
Men zal versteld staan van de grote verscheidenheid aan vormen en kleuren!
Een unieke verzameling bijeengebracht door de kwekers uit de regio.
Op dit moment zijn er al narcissen in de tuin van de Slotkapel te bewonderen. De bollen zijn in de herfst geplant en beschikbaar gesteld door de deelnemende bollenbedrijven.

Wat staat er zoal op het programma?
Donderdag 18 april doet de World Daffodil Tour regio Kennemerland aan. Voor deze gelegenheid zal de Slotkapel dienen als prachtig decor voor een narcissenshow!
Narcissen-liefhebbers van over de hele wereld brengen een bezoek aan de Hortus Bulborum in Limmen en aan de narcissenkwekerijen van Jos Kuiper, Bloembollenkwekerij J. de Waard en Flying Colours Daffodils in Egmond aan den Hoef. Donderdag 18 april is de Slotkapel alleen geopend voor genodigden.

Vrijdag 19 april en zaterdag 20 april zijn de Slotkapel en de tuin in navolging van de World Daffodil Tour geopend voor publiek zodat eenieder van deze bloemenpracht kan genieten.
De Slotkapel in Egmond aan den Hoef is een locatie met grote historische waarde. Dit schitterende Rijksmonument is op zich al een bezoek waard, maar door de transformatie in een pop-up narcissenmuseum kunnen bezoekers zich verwonderen over de mogelijkheden die een kapel kan bieden. Informatie over wat er mogelijk is in de Slotkapel is aanwezig.
Er zal een doorlopende film te bekijken zijn over de bloembollenshow in Egmond Binnen in 1997. Tevens is er een mogelijkheid om bloemen en potjes met bollen te kopen. De opbrengst van de verkoop komt ten goede aan het restauratiefonds van de Slotkapel.

Er zijn historische prenten te bewonderen die beschikbaar zijn gesteld door Stichting Wunderkammer.
Bovendien zullen vrijwilligers van de “Stichting Restauratie Slotkapel” en “Stichting Historisch Egmond” aanwezig zijn die de bezoekers alles kunnen vertellen over de rijke geschiedenis van zowel de Slotkapel, het Slot op den Hoef als het hele Slotkwartier.

Als kers op de taart zal er een nieuwe narcis vernoemd gaan worden. Bezoekers van jong en oud kunnen een mooie originele naam bedenken en inleveren voor de nieuwe narcis. De inzender met de mooiste en meest originele naam zal niet alleen zijn of haar gekozen naam voor eeuwig verbinden aan een prachtige bloem, maar wint tevens 2 kaarten voor de Keukenhof.

Geopend van 10-17 uur.

Info: www.slotkapel.nl