Groei&Bloei is het echt al zo lang geleden? meer dan een maand geleden heb ik voor het laatst geschreven.

Is het echt al zo lang geleden? meer dan een maand geleden heb ik voor het laatst geschreven.

eigenlijk voelt het alsof de zomer nu eindelijk begonnen is met al deze zonneschijndagen al sinds half augustus. wat heb ik daar lang op moeten wachten. en nu - half september bijna- is het zomers gevoel volop aanwezig. vandaag een overvloed aan vers fruit verwerkt in een heerlijke bowl van bramen, aardbeien, watermeloen en banaan en bbq-en zonder een zuchtje wind . Zomer!!

maar als je goed kijkt zie je hoe de herfst er ook al aankomt. hier op een zandgrond laat de krent al vroeg zijn blad vallen. ik heb al een bladkorf opgesteld om het eerste afval in te gooien. maar de canna's staan kleurig te bloeien en een enkele dahlia heeft de slakkenaanval , kou en regen overleeft van juni/juli en wat te denken van de grassen. die staan volop te pronken in het zonlicht en zorgen voor heerlijke doorkijkjes net als het transparante gordijn van de verbena.. ieder jaargetij heeft zijn eigen charme . de foto's spreken voor zich