Alternatieve hanging basket

Pim van den Akker laat je zien hoe je de traditionele hanging basket in een handomdraai een creatieve twist geeft. Met een oude trui, wolkoord, kralen en plantjes natuurlijk!

Je kunt de materialen voor de hanging basket en het zomerse tafelstuk (zie onderaan) in één pakket bestellen in de Tuinen-shop voor € 34,95. We hebben de basismaterialen in het pakket gestopt, de andere materialen kun je makkelijker zelf kopen of heb je nog thuis liggen.

Dit heb je nodig:

• 1 x gevlochten mand doorsnede ongeveer 45 cm
  • Touw flaxcord om de mand op te hangen
  • Gekleurd wolkoord 15 mm (blauw/paars/oranje/geel)
  • Trui
  • Kralen
  • Grote sateprikkers
  • Kleine satéprikkers
  • Tuinplanten (gemiddeld 5 stuks)

Zo ga je te werk:

1. Werk eerst de trui om de mand. Houd bovenaan de mand ruimte over om het touw aan vast te maken.
  2. Bevestig het touw op vier punten aan de mand, zodat je de mand straks op kunt hangen.
  3. Pak nu de grote satéprikkers en prik de trui al plooiend vast aan de mand. Zo komt hij vast te zitten en krijg je meteen ruwe plooien om de mand.
  4. Je kunt de prikkers in of buiten de mand laten eindigen. Prik eventueel een kraal aan het uiteinde van de prikker mocht hij aan de buitenkant veel uitsteken. Maak er een speels geheel van.
  5. Zet er plantjes in.
  6. Tot slot slinger je er nog wat gekleurd wolkoord doorheen en prik je her en der kleine satéprikkers met kralen in de mand.
  7. Bind het touw boven de mand aan elkaar zodat je de basket kunt ophangen!

Veel plezier!

Pim maakte in dezelfde livestream ook een spannend tafelstuk

Alternatieve hanging basket