Winnaars fotowedstrijd Leven in de tuin

Leven in de tuin was een ware inspiratiebron voor onze lezers en volgers, want we hebben 275 prachtige foto’s mogen ontvangen. Bedankt voor alle inzendingen! Fotograaf Martin van Lokven heeft met zijn professionele blik drie winnaars gekozen. De winnende foto is: Kikker en -dril door Tjalling Klaucke! Lees wat Martin zegt over deze foto en welke zijn nummers 2 en 3 zijn ...

De prijzen

Eerst nog even de prijzen die je kon winnen:

• 1e prijs: deelname aan een 1-daagse workshop natuurfotografie naar keuze van Martin van Lokven. Zie hier het overzicht van workshops
  • 2e prijs: 1 jaar lang gratis lidmaatschap G&B (voor nieuwe én huidige leden)
  • 3e prijs: VVV bon van 50,-

De uitslag en beoordeling van Martin:

Winnaars fotowedstrijd Leven in de tuin Kikker en -dril

1e prijs

Kikker en -dril door Tjalling Klaucke

Prachtige toon, heel fraai licht, goede keuze voor compositie recht van boven. Het tafereel goed krap in beeld gezet, met onderin fraaie klomp dril en bovenin het kikkeroog waar uiteindelijk de aandacht naar toe gaat. Kortom, knap werk!

Wellicht gemaakt met een smartphone en daardoor wat minder resolutie, maar voldoende voor eerste prijs.

Winnaars fotowedstrijd Leven in de tuin Explosie

2e prijs

Explosie door Mirjam Buis - Van der Ploeg

Tweede en derde plaats was lastig kiezen. Maar deze close up van papaver is wel heel fraai. Heel krap gekaderd met goede keuze voor het aansnijden van de donkere partijen direct rondom de meeldraden. Goede scherpte over de hele bloem, mooi rustig licht. Kleine kanttekening, bovenin zou er een tikkeltje af mogen.

Winnaars fotowedstrijd Leven in de tuin Slak op hoogte

3e prijs

Slak op hoogte door Sylvia Sonderen

Fraaie uitsnede, met keuze voor vierkant, slakje in centrum en allium bloem aangesneden. Daardoor alle aandacht naar slakje. Achtergrond groen is heel fraai, maar het net iets te zonnige karakter daarvan leidt de aandacht af van het slakje. Met minder zon was het wellicht een tweede plaats geworden.