Groei&Bloei Volkstuin, kleurig, geduld

Volkstuin, kleurig, geduld

Ben tevreden over de gang van zaken op de volkstuin, afgelopen dagen het bloemenvak geschoond en veel planten in de bedden geplant.

Vandaag de courgette en slangenkomkommer planten gekregen van tuinvriendin geplant en Coco noir (stam)boontjes gelegd.

Zag jaren geleden een prachtige, volgroeide, zeer kleurige hanging basket, ontzettend mooi maar nogal prijzig. De namen van planten die erin stonden zo goed en zo kwaad als kon in geheugen opgeslagen om ooit zelf zo'n mand te maken. Vond nooit alle planten bij elkaar…….maar op fietstocht vorige week kwamen we toevallig voorbij een plantenverkoop aan huis en daar vond ik in het uitgebreide aanbod zowaar de meeste planten als lang geleden opgeslagen. Het is een prachtige mand geworden die een plekje kreeg bij de voordeur.

Bij het opnieuw rangschikken van potten bij de voordeur vond ik tot mijn grote verbazing in een pot helleborus zaailingen, zaaide het zaad begin maart 2016. Ontdekte al wat eerder dat in potjes die ik ook begin maart 2016 zaaide en ik heel lang niet leeg kon kiepen dat er zaailingen opkwamen zoals label aangaf......... geduld een schone zaak.

Reacties (3)